21 Kasım 2013 Perşembe

Fistik ezmeli bal kabakli kurabiye

"Caresizlik, ogretir" derler. Vegan yemek kitaplarindaki tariflerde turlu cesitli egzantrik malzeme var.  Hepsini istiyorum, denemek istiyorum, elimin altinda olsun istiyorum... Ama olmuyor. Olmayinca ve iyice aserince de yaratmak gerekiyor. Bu tarif bir fistik ezmeli kurabiye istegiyle basladi, sonra istek spesifik olmaya basladi: Hem fistik ezmeli olsun, hem yumusak olsun, cok tatli olmasin, asiri yagli da olmasin, bir de saglikli olsun, ha bir de canim bal kabagi da cekiyor, icinde o da olsun! Istek bu kadar iyi tanimlanmis olunca internetteki hicbir tarif isteklerimi karsilamadi tabii ki. Is basa dustu. Ve ortaya bu cikti :) Icine cikolata da koyunca oglum bile yedi, ve birkac gun sonra yeniden yaptik. Gunlerce yanimda ise goturdum, cay bahcelerine goturdum, kahvenin yanina, cayin yanina, veya tek basina yedim. Sikca yapilacak tarifler arasinda yerini coktaan aldi.


Fistik ezmeli bal kabakli kurabiye

Icindekiler:
1 bardak pure edilmis bal kabagi (veya 1,5 badak bal kabagi tatlisi)
2-3 corba kasigi soya sutu veya su
1/2 ile 1 bardak arasi seker
1/2 bardak fistik ezmesi
2 corba kasigi hindistan cevizi yagi
2 corba kasigi sivi yag
1/2 paket vanilya
1/2 cay kasigi tuz

2 bardak un
1 paket kabartma tuzu

Yapilisi:
Unu ve kabartma tozunu karistirip genis bir kase icine eleyin. Diger tum malzemeleri rondoda karistirin ve unlu karisimin icine boca edin. Tum malzemeler karisinca tadini kontrol edin, sekerini ayarlayin. Yagli ve yumusak bir hamur elde edin. Ufak ceviz buyuklugunde hamur parcalari koparip elinizle yuvarlayin ve yassilastirarak kurabiye sekline getirin. Yaglanmis tepsiye dizin, uzerini catalla bastirin.

180 C'deki isitilmis firina koyup uzerleri kizarana kadar pisirin. Afiyet olsun!

Notlar: Bal kabagi fazla olursa kurabiyeler daha yumusak, az olursa daha kitir oluyor.
Isterseniz kurabiyelerin icine cikolata da koyabilirsiniz, cok yakisiyor.

5 yorum:

  1. Merhaba. Fıstık ezmesini de kendiniz mi yapıyorsunuz? Piyasada şu ana kadar vegan bir alternatif bulamadığım için sormak istedim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayir, kendim yapamiyorum malesef. Benim mutfak robotum o kadar guclu degil, isimi az cok goren bir alet varken bir yenisini almak da icime sinmiyor. Hazir fistik ezmesi kullaniyorum. Icinde sut tozu vs yok ama hidrojenize bitkisel yag var.

      Sil
  2. Ben de bir ara kendim yapmayı denemiştim ama sürekli hale getiremedim malesef. Pratik olması için hazır bir alternatif peşindeyim ama marketlerde gördüklerimde ya peynir altı suyu tozu var ya da başka bir süt ürünü. Sakıncası yoksa sizin kullandığınızın markasını öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  3. Simdi evde yok, kontrol edemiyorum ama en son baktigimda Calve fistik ezmesinde hayvansal katki maddesi yoktu.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler! Ben de ilk gördüğümde kontrol edeceğim.

    YanıtlaSil