7 Ağustos 2013 Çarşamba

Vegan tatil 2013


Bu sene tatile daha iyimser ciktim. Hala bebek emziriyorum, o yuzden de beslenmemi aksatma luksum yok, ama en azindan hamile degilim. Bu nedenle de tatile cikarken beslenme icin yanima su erzaklari/onlemleri aldim:
  1. Kavanozda salamura tofu (Everfresh ve EraSoy markalarinin boyle tofulari var). Gittiginiz (neredeyse) her yerde  buzdolabi olacaktir. Bu tofular acilmadan once oda sicakliginda tutulabiliyor, yani bavulunuzda sizinle gezebilir, ama acildiktan sonra buzdolabinda muhafaza edilmesi gerekiyor. Geleneksel Turk kahvaltisina sadece bir-iki parca tofu ekleyerek kahvaltiyi dengeli ve besleyici bir vegan kahvaltiya donusturebilirsiniz.
  2. Fistik ezmesi: Zor durumlarda ogunu kurtarip protein katmak icin ideal. Bir parca ekmege fistik ezmesi ve uzerine recel suruyorsun ya da yanina meyve yiyorsun, bir sureligine idare ediyor. Buzdolabina ihtiyaci yok, ama olursa iyi olur. Aslinda findik-fistik turu kuruyemisler de durumu kurtariyor. Onlardan da yanimda tasiyorum genelde.
  3. Surme tofu: Henuz kullanmama gerek kalmadi ama olur da ogle veya aksam yemeginde yiyecek bir sey bulamazsam en azindan domates ve salatalik ilave edip sandvic yaparim diye yanimda getirdim. Bu da acilmadan once cantada/valizde tasinabilir, acildiktan sonra buzdolabi gerekli, ya da hemen tuketeceksiniz.
  4. Spirulina: Tablet seklindeki spirulinadan, vitamin ve demiri garantide tutmak icin yanimda getirdim. Gunde 6 tablet hedeflesem de her zaman bu sayiyi yakalayamiyorum. Olsun.
  5. B12: Sonucta emziren bir veganim, B12’yle rus ruleti oynamamayi tercih ediyorum. Iki-uc gunde bir 1 mg’lik tablet aliyorum. 

Simdiye kadar Ege kiyilari gayet tatminkar vegan opsiyonlar sundu. Zeytinyagi buranin temel yagi oldugu icin yemeklerde de genellikle zeytinyagi kullaniyorlar. Kuru fasulye ve pilavi bile zeytinyagi ile yapan yerler var. Yalniz servis edilirken yaninda et veya yogurt istemediginizi israrla hatirlatmaniz gerekiyor. Gozlemeler bir diger hayat kurtarici. Geleneksel vegan tavrinizla, yufkasinda ve hazirlanisinda yumurta, tereyagi, vs. kullanilmadigindan emin olmak icin garsonlari ve yufka acan kadinlari dumura ugratan sorular sormaniz gerekecek. Ege'de genellikle tereyagi kullanilmiyor, yufkalar da genellikle sadece un ve sudan yapiliyor. Gozlemeden bu kadar bahsetmisken, patlicanli gozleme de tavsiye edeyim bari.

Herkese iyi tatiller ve iyi bayramlar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder