18 Temmuz 2013 Perşembe

Yulaf unlu vegan waffle

Vegan waffle mı? Evet :) Gayet mümkün. Bunun için gerekli tek şey bir waffle makinesi. İlk denemenin hüsranından sonra ortaya çıkan, dışı çıtır çıtır içi yumuşak waffle insanda bağımlılık yapıyor.

Makineyi tanıdıktan sonra daha deneysel takılmaya karar verdim. Gluteni azaltma projesi kapsamında bu tarifi biraz değiştirerek bu leziz ve besleyici waffleları yaptım.  Tavsiye ederim!




Yulaf unlu vegan waffle

1 bardak yulaf unu (yulaf ezmesini robotta un haline getirin)
1 bardak karabugday unu
1/2 bardak pismis kinoa
4 corba kasigi cekilmis keten tohumu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 cimdik tuz
4 tatli kasigi eritilmis hindistan cevizi yagi
2 bardak ev yapimi badem sutu (veya baska bitkisel sut, ama vanilya ve seker oranini ona gore ayarlamaniz gerekir)
Tatlandirmak icin istege gore hurma surubu (soyle bir siktigim icin olcu konusunda emin degilim, 3 kasik civari diyelim)

Onceden waffle makinenizi isitin. Herseyi derin bir kapta karistirin ve isinmis waffle makinesinde olcu olcu pisirin. Burada pisirme talimati vermiyorum cunku waffle makineleri cok degisik olabiliyor. Ilk waffle yapisiniz biraz deneysel olacaktir, makinenizi tanimaniz gerekiyor, hangi sicaklikta veya ayarda pisireceginizi, kac dakika pisireceginizi vs. deneyerek bulmaniz gerekiyor. Fikir vermesi acisindan, benim basit waffle makinemde wafflelari 4. kademede ve 5 dk. kadar pisiriyorum. Ha bir de waffle yapmaya bu tarifle baslamayin. Daha basit bir waffle tarifi ile baslayin. Bu tarif glutensiz (en azindan benim olculerimde) oldugu icin wafflelar ortadan ayriliyor. Benim icin sorun degil, waffle sandvic yapip arasina bir seyler koyuyorum (dondurma, meyve, pekmez-ceviz, vs.). Ama bu basiniza gelirse daha ilk denemede moraliniz bozulmasin diye soyluyorum.

Ustune isterseniz meyveleri oldugu gibi ekleyin, isterseniz meyveleri derin bir kaseye dograyip uzerine biraz agave nektari veya hurma surubu sikin. Meyveleri bu sekilde bekletince meyveler yumusayip iyice tatli oluyor. Cok bekletmeye gerek yok, wafflelar piserken meyveleri hazirlayabilirsiniz. Resimde agave surubunda bekletilmis seftali ve cilek parcalari var. Buna bir de ceviz veya badem ekleyebilirsiniz.

Not: Resimdeki waffle hem vegan hem de benim olculerimde glutensiz bir waffle. Benim olculerimde diyorum, cunku benim glutene alerjim yok, ve yulafi glutensiz sinifina sokabiliyorum. Ama ciddi gluten alerjisi olanlar, ozellikle glutensiz diye belirtilen yulafi kullanmalilar, veya capraz kontaminasyon ihtimali nedeniyle hic kullanmamalilar. Onun yerine pirinc unu deneyebilirsiniz bu tarifte. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder