15 Ocak 2013 Salı

Muzlu minik kekler

Sağlıklı ve besleyici, ama aynı zamanda da çocukların ilgisini çekecek tatlı tarifler ararken, en sevdiğim boglardan biri olan Fat Free Vegan Kitchen aklıma geldi. Bu muzlu kek tarifini yaptım ve oğlum bunları daha fırından çıkar çıkmaz çok sevdi. Hatta içineki hurmaları da çikolata sandı ve afiyetle yedi. Ama ertesi gün kekte lastikimsi bir kıvam oluştu. Bu lastikimsi kıvam genelde kek karışımını fazla karıştırırsanız olur, unun içindeki gluten herşeyi iyice yapıştırır. Ama ben karışımı fazla karıştırmamıştım.  O zaman geriye kalan tek yanıt: içlerinde hiç yağ olmadığı için muffinler böyleydi. Daha önce de birkaç defa yağsız kekler yapmıştım ve yine bu kıvamla karşılaşıp pek sevmemiştim. Fırından ilk çıktıkları anda iyi oluyorlar da sonrasında tatmin edebilme performansları düşüyor.  Her neyse, bu kişisel bir tercih meselesi. Ben de bu tarifi  sıvı yağ kullanarak yaptım. Bir de şeker yerine pekmez kullandım. Evdeki hurmalar bittiği için de kuru kayısı kullandım. Biraz tatlı bir kek oluyor, özellikle de kullandığınız meyveler çok tatlıysa pekmezi biraz azaltabilirsiniz. Katı-sıvı dengesini ayarlamak için biraz daha soya sütü ilave edin yeter.



Muzlu minik kekler
1 bardak tam buğday unu
¾ bardak beyaz un
1 paket kabartma tozu
¼ kaşık tuz
1 çay kaşığı tarçın
1/3 bardak pekmez
1 ¼ bardak ezilmiş muz (takriben 2 adet orta boy, veya 3 küçük yerli muz)
½ bardak soya sütü
1/3 bardak sıvı yağ
¼ bardak doğranmış hurma (veya kuru kayısı)
¼ bardak ceviz içi

Fırını 190 oC’ye ayarlayıp muffin tepsinizi yağlayıp hazırlayın.  Bir kapta unları, kabartam tozunu, tuzu ve tarçını birleştirin. Başka bir kapta muzları ezip soya sütü, şeker (veya pekmez), yağı karıştırın.  Sıvı karışımı unlu karışımın içine düküp karıştırın. Sadece malzemeler karışıncaya kadar karıştırmak yeterli, mikser kullanmanıza veya uzun karıştırmanıza gerek yok. Hurma ve cevizleri ekleyip muffin tepsisine boşaltın. 15-20 dakika pişirin. İçine kürdan sokup çıkardığınızda kürdana ıslak bir şey yapışmıyorsa kekler pişmiştir.  

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder