30 Aralık 2012 Pazar

Hindistan cevizli kek

Diğer adıyla “Teyzemin keki”. Son zamanlarda bebek görmeye bol bol misafir geliyor. Tüm misafir hazırlıkları bittiğinde şöyle bir gözden geçiriyorum herşeyi ve “Eyvah, sunacak yeterince ikramımız yok” diye paniğe kapılıyorum. Artık misafir telaşesini sezmiş ve tedirgin olmuş bebek de kucağımdan inmek istemiyor. Bu durumda ben kucağımda bebek sakinleştirip mutfağın kapısında dikiliyorum ve teyzeme tarif veriyorum. Teyzem kadar hızlıysanız ve işleri hızlanırdan bir de ağlayan bebeğiniz varsa, malzemeleri bir araya getirmek beş dakika bile sürmüyor. Pişmesi için de 20-25 desek. Yarım saat içinde kekiniz hazır. Hem de misafirler geldiğinde ev nefis kokmuş oluyor :)

Tarifin aslı How it all vegan kitabında. Ufak değişiklikler yaptım, cevizleri ekledim, Türkiye şartlarına uyarladım, vs. ama tarifin yaratıcılarının hakkını vermek lazım. Her defasında olumlu sonuç veren tarifler bulmak kolay olmuyor.
 
Bu tarifi koymak için daha iyi bir resim çekmeyi bekleyecektim.  Ben fotoğraf makinesini elime alana kadar kekin çoğu bitmişti.  Ama bu resme aldığım pozitif yorumlardan cesaret alıp bu resmi, tüm mükemmelsizliğiyle paylaşıyorum. Resimdeki kurabiyeler zencefilli Noel kurabiyesi, ve hem vegan hem glutensiz hem rafine şekersiz. Arkada da ocakta kaynayan demlik :) 



Hindistan cevizli ve Türk cevizli basit kek
1 ½ bardak un
½ bardak toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
1/4 tatlı kaşığı tuz
½ olgun muz
¼ bardak sıvı yağ
¾ bardak soya sütü
½ bardak Hindistan cevizi rendesi ve rondoda çekilmiş ceviz içi karışımı



Fırını 180 oC’ye ayarlayın.
Kek kalıbını az yağ ile iyice yağlayın ve yarım kaşık kadar un kullanarak unlayın.
Unu, toz şekeri, kabartma tozunu, vanilini ve tuzu derin bir karıştırma kabında karıştırın.  Karışımın ortasına bir çukur açın. Buraya da çatalla iyice ezilmiş muzu, yağı ve soya sütünü ekleyin. Tüm bunları şüöyle bir karıştırın. Miksere ihtiyacınız yok. Malzemeler karışsın ve kabın dibinde ıslanmamış un kalmasın yeter. Bazı ufak topçukları görmezden gelebilirsiniz. Sonra da yarım bardak ceviz karışımını ekleyin. Hiç beklemeden tepsiye aktarın ve hemen ısınmış fırına koyun. 20 dakika kadar sonra, yani kekin kokusu çıkmaya başlayıp da tepesi kızarınca olmuş diye kontrol edin. Buunu yapmak için keke ya bir kürdan ya da temiz ve kuru bir bıçak batırın. Bunlar temiz çıkıyorsa kek pişmiştir. Çıkarıp mümkünse sıcak servis edin. Dilerseniz üzerine pudra şekeri de serpebilirsiniz.

Tavsiye: Hindistan cevizi tadını seviyorsanız Hindistan cevizi yağını tavsiye ederim. Bu keki yaparken yağın bir kısmını bir çorba kaşığı Hindistan cevizi yağı ile değiştirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder